tirsdag den 3. marts 2015

Vi glemmer os selv i jagten på det perfekte

Det første jeg gør når jeg står op er at tjekke min mobil
Når en situation bliver akavet tjekker jeg min mobil
Når jeg har frikvarter tjekker jeg min mobil
Min mobil er min bedste ven.

Hvorfor har vi så travlt med at iscenesætte os selv og vores liv på de sociale medier, giver det os bedre selvtillid, er det overhovedet os selv vi lægger på facebook, eller er det bare en illusion af vores inderste ønske: at være perfekt?

"Hvis jeg beslutter mig for at lægge et billede op på instagram, tager jeg mindst 10 billeder inden jeg vælger det endelige, derefter lægger jeg filter på, og til sidst overvejer jeg om billedet overhovedet matcher det image jeg har påtaget mig på mine sociale medier." - Anonym

Så snart vi åbner for instagram, facebook, osv. bliver vi bombarderet med billeder fra andres "perfekte liv." Om det så er Sticks n' sushi, endnu en løbetur, eller noget så simpelt som en ny mærketaske. Det ridser i vores selvværd, så snart vi ser en anden, der har det vi ikke har. Vi sætter automatisk spørgsmålstegn ved værdien af os selv, og vores liv. Lige nu er der f.eks en trend på instagram hvor man poster et billede af sine Calvin Klein underbukser - sådan et billede kombinerer både det uopnåelige kropsideal, som medierne sætter, men også idéen om at rigdom er vejen til lykke.
 - men bliver man lykkelig af at have en flot instagram-profil og et par mærketrusser? #mycalvins



Ingen kommentarer:

Send en kommentar